KONIECZNE ZMIANY
Zmiany te okażą się tym bardziej konieczne, że masowy obieg informacji będzie wzrastać. Zadaniem wysuwającym się więc na poczesne miejsce stanie się takie uzbrajanie intelektualne, które ułatwi wybieranie niezbędnych informacji i zestawianie ich w jakimś organicznym porządku. Dla przyszłości kultury może się to okazać sprawą wagi zupełnie zasadniczej. Przede wszystkim stworzy nacisk na opracowanie nowych metod nauczania, a także na zintegrowanie nauczania zasadniczego (dzieci i młodzieży) z kształceniem ciągłym (w instytucjach oświatowych, kulturalnych, zakładach pracy itp.). W wyniku tych nowych potrzeb i zadań, w okresie objętym naszymi rozważaniami wzrośnie zapewne świadomość, że skutecznie można przygotowywać do sprostania nowym konfliktowym sytuacjom tylko — poprzednio wspomniany — zintegrowany system oświaty, w którym doniosłe miejsce przypadnie instytucjom kulturalnym.